Twitter Updates

    twitter

    31.3.06

    saker man ska var försiktig med

    att försöka raka en fade (heter det så? typ så att det är kort längst ned och liksom tonar uppåt) i nacken på sig själv på morgonen, för att man tycker att man börjar se ut som en monchichi och vill vara lite fredagsfin. av flera olika anledningar. för det första för att det är lite lätt omöjligt att få det snyggt, eftersom man står som en jävla cirkusartist och försöker böja armen i en helt ny vinkel. för det andra för att det ett är helt omöjligt att få en överblick över nackområdet med en liten sminkspegel och två för att det inte går att till exempel fotografera sin egen nacke med en digitalkamera för att se hur det ser ut (den omöjliga vinkeln, återigen). nåväl, jag tror att det blev ganska fult till slut

    2 comments:

    Urologen said...

    Sånt där var jag också inne på i min ungdom - att klippa mig själv. Jag tyckte själv att jag lyckades rätt bra, men oftast var "OJ" det enda man fick höra på jobbet.

    p. said...

    hehe... det blir ju oftast resultatet. men det här är första gången på länge som jag ger mig på att göra någonting annat än att bara raka av alltihop. annars har jag gått till såna där frisörer när jag känt mig nödd och tvungen, och det funkar ju inte så särskilt mycket bättre måste jag säga

    när jag var yngre och långhårigare så klippte jag mig själv hela tiden, men då kom man liksom undan med det mesta eftersom det fanns en massa annat hår kvar som kunde täcka över oredan som jag ställt till med (även då mest i nacken)