Twitter Updates

    twitter

    23.3.06

    the all-time 14 novels

    vilka har du läst? times har en lista över the all-time 100 novels, och jag hade läst... eh... 14. fuck

    Animal Farm - George Orwell
    Catch-22 - Joseph Heller
    The Catcher in the Rye - J.D. Salinger
    The Lion, The Witch and the Wardrobe- C.S. Lewis
    Lord of the Flies - William Golding
    The Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien
    Naked Lunch - William Burroughs
    Neuromancer - William Gibson
    1984 - George Orwell
    On the Road - Jack Kerouac
    Slaughterhouse-Five - Kurt Vonnegut
    The Sun Also Rises - Ernest Hemingway
    Watchmen - Alan Moore & Dave Gibbons
    White Teeth - Zadie Smith

    ---
    via pocketbloggen

    5 comments:

    karin. said...

    älskar din rubrik där!

    lovar du att du har läst white teeth? jag skulle gärna ha läst den, men har gett upp den för många gånger. den är helt enkelt för jävla rörig. i alla fall i början.

    p. said...

    haha... ja, jag lovar. på svenska, dock. men jag tyckte att den gav med sig efter ett tag, och blev riktigt sidvändarvänlig

    nb said...

    får sådan ångest av dyl listor. känner mig helt jävla illiterat. (15.)

    Urologen said...

    Jag fick 27 faktiskt. Och jag ser ju att det är några man borde ha läst som man inte har... men många är också böcker man fan aldrig hört talas om.

    Och många är också böcker som inte är på listan för att dom nödvändigtvis är bra...

    p. said...

    nb -- jag kunde inte hålla mer med.
    max -- och nu mer än förut, tacksåmycket.