Twitter Updates

    twitter

    14.3.06

    på vägen till jobbet

    laddade ipoden med "sexor" och passade på att slänga med "pretty hate machine", och jag slås av hur annorlunda den låter nu. den är så... svängig. det är som att trent varit tvungen att hålla tillbaka för att det inte skulle bli dans av alltihop. eftersom jag började lyssna på "pretty hate machine" så koncentrerade jag mig mest på hur hårt och snyggt det var; och alla fina ljud. men nu inser jag hur lättillgänglig den egentligen var

    gick förbi en tant med en påse bananer i ena handen och en skruvmejsel i andra. scary, särskilt eftersom jag ägnade morgonen åt att se "hostel". den var ju... sådär. mycket bröst och lite skräck. läskig och slafsig sista halvtimmen, men i stort sett inga överraskningar. det intressantaste med nyskräckfilmerna är hur snabbt det gick från "scream" och "jag vet vad du gjorde förra sommaren" etc tills det verkligen blev riktiga, otäcka, svårt kletiga skräckfilmer. sådana som aldrig gick på bio när det begav sig (inbillar jag mig?) -- tänk "motorsågsmassakern" och "terror på elm street"

    nu ska jag scanna och färglägga ett par illustrationer som blev klara inatt (skulle, såklart, ha levererats igår). best blyertsteckningar in quite a while

    No comments: