Twitter Updates

    twitter

    20.3.06

    morgnar

    är det bara för mig som blogger är lite... svajigt? jag kan bara logga in ibland

    annars funderade jag mest på huruvida morgnar är över- eller underskattade. det gjorde jag alltså i morse, när jag inte kunde logga in. ty jag vaknade innan klockan sex, av mig själv, idag. och bestämde mig för att -- tvärtemot vad min hjärna försökte förklara för mig -- att kicka igång lite kaffe, läsa dn och dra iväg till jobbet. och det var ju fint, ljust och så men lite jävla kallt.
    nu funderar jag iallafall inte längre, för jag höll just på att slockna framför datorn. så morgnar får, vad mig anbelangar, vara hur fina de vill i framtiden -- mig får de klara sig utan

    jag köpte v for vendetta, serien, i helgen. för att fylla ett svart hål / en vit fläck i min allmänbildning. och det tackar jag för -- den var ju hur snygg som helst. trots upplägget -- efter det stora kärnvapenkriget, något som känns lite ostigt nuförtiden -- så har den hållit förvånansvärt bra. och hela upplägget, ett fasciststyrt storbrittanien med ett totalitärt styre som övervakar sina innevånare, är ju hur skönt som helst. guy fawkesmasken! alla citat och referenser! nu måste jag bara se filmen och bli besviken

    No comments: