Twitter Updates

    twitter

    16.3.06

    rester

    två andra saker från förra året, som borde varit med på någon sorts best oflista

    a history of violence -- ensvagfyraavfem. jag blev inte sådär överdrivet imponerad av viggo, men däremot av filmen. det var så skönt att bli helt chockad varje gång det hände någonting våldsamt, för att det är så oväntat och för att kameran dröjer kvar lite för länge vid resultaten. och för att det ser så obehagligt ut. som när sonen i familjen slutligen slår ned sin plågoande i skolans korridor. där gängse hollywoodfilm skulle slutat, när det nästan känns som att det var det bästa som kunde hänt, lite som ett lyckligt slut, så låter cronenberg honom slå till en gång till. och man hör ett näsben knäckas, och man vet inte längre vem man "hejar på"

    streets remix av en bloc partylåt, jag tror att det var "banquet", som han gör om till en slafsig streetslåt med en text som handlar om att han snott en mikrofon från en radiopratare för flera år sedan -- och som slutar med att han lämnar tillbaka den

    3 comments:

    Anonymous said...

    smaken är som stjärten
    ->http://svartvitt.blogs.se/2005/12/15/filmifilmi~390150<-

    p. said...

    ja, somligas

    nej, men allvarligt talat -- jag förstår vad hon menar. men jag håller inte med, jag tyckte den var bra hela tiden

    Urologen said...

    Jag håller med om Cronenbergs storhet - han är en av de enda som kan skapa denna typ av obehag. Och eftersom han gör det, tycker jag definitivt, till skillnad från svartvit, att han har en mening med filmen. Meningen är ju att visa hur våld ALLTID är våld och hemskt. Oberoende av vem som utdelar slagen.