Twitter Updates

    twitter

    4.4.07

    you think i'm a genius / i know i'm a whore

    vi håller på med en skräcknovellsblog/webzine/whatever. känns lagom lågkultur och fint. om det är någon som har en eller annan skräcknovell, på engelska eller svenska, som ligger & skräpar i byrålådan är det bara att säga till

    jag har köpt en cykel. var lika bra att passa på medan jag har råd, innan vi flyttar. för sen kommer jag verkligen att behöva den. det här med växlar är ju förresten inte alls så överskattat som jag trodde

    började kolla på six feet under igår, åtta år för sent, och jag & allt mitt guld är rörande överens om att påsken är räddad. michael c hall är min hjälte

    har sett flushed away, och den var ok. inte så mycket mer. pulse, däremot, som eventuellt kan vara en wes cravenfilm, var riktigt rutten. fina apokalyptiska stadmiljöer lyckades inte rädda upp den överhuvudtaget

    två bra grejer från beneath a steel sky - the avalanches "nya låt", en mashup av wham & digitalism. samt ett hysteriskt roligt "hack" av john mccains hemsida

    annina på webzinet shampoo rising skriver bland annat om nina björks krönika i dn . hon "hoppas innerligen att [hon] aldrig anlagt samma präktiga rättrådighet, samma inverterade snobbism, fisförnäma översittarattityd och ohöljda förakt mot allt som man själv dömer ut som ytlighet". och för att använda hennes ord så håller jag till stora delar med om det hon skriver - men det provocerar mig ändå. jag kan inte hjälpa att tycka det är intressantare med en text om att gå runt i trasiga kläder (yeah, right i och för sig... ) som en protest, än en om att irritera sig på kulturelitister som koketterar med att de inte orkar bry sig om konsumtionshysterin längre. jag gillar att folk blir förbannade, och jag gillar när de blir förbannade på samma saker som jag. så enkelspårig är jag. bra blogg (webzine), förresten, men det visste ni säkert redan

    jag gillar ledsna kermits version av hurt

    nästa vecka ska jag kolla på 300 män i läderkalsonger. och enligt vad emma gray munthe skrev i aftonbladet att om man kollat på trailern alldeled för många gånger för att den är så fin så kommer man att gilla den, så kommer jag att gilla den

    för övrigt skulle jag vilja att någon som orkar startar den tidning som joc skriver om här, ungefär halvvägs in i texten. "citykulturen är inte en ungdomskultur längre. subkulturerna är mer långlivade. men vi som skriver om popkultur har hamnat ur fas. många letar efter 22-åringarnas nästa grej men ingen frågar efter 42-åringarnas nuvarande passioner." tror att det kunde vara fin läsning, och ett välkommet komplement till nöjesguiden & rodeo

    No comments: