Twitter Updates

    twitter

    13.4.07

    year zero / this is not a review

    här hade jag hoppats kunna lägga upp en recension av nine inch nails nya skiva. men jag vet inte vad jag tycker. "with teeth" lyssnade jag rätt mycket på när den kom, men den fick mig aldrig att återvända efter den första månaden eller så. förutom "all the love in the world", som fortfarande är en fantastisk låt.
    och nu är jag lite rädd för att det ska bli likadant med "with teeth". jag gillar ju egentligen att det känns som att trent jobbat sig från "pretty hate machine", via sitt magnum opus "the downward spiral" till "the fragile", för att sedan börja jobba sig tillbaka till ursprunget med "with teeth" och nu "year zero". men jag vet inte om det räcker för att hålla intresset uppe
    ---
    det där var ju inte särskilt informativt, men den som är intresserad kan lyssna på hela albumet här istället för att läsa mitt dravel

    5 comments:

    Anonymous said...

    Jag sätter stort hopp, jäkligt stort hopp, till Year Zero. Som jag ser det får vi vara glada varje gång det kommer något från Trent. Vare sig det är gästsång på El-Ps senaste, eller en egen fullängdare.

    Var du på NIN-konserten förresten? Den var strålande!

    p. said...

    gästinhoppet på el-p's album var underbart, och det jag såg av konserten f-- sista halvtimmen -- var riktigt bra. jag sätter störst hopp till att trent fortsätter leverera bra saker tack vare marknadsföringen av year zero, men albumet är fan inte dåligt -- det kunde varit bättre, that's all i'm saying

    Anonymous said...

    Jag har faktiskt inte hört hela Year Zero än, tänkte vänta tills jag har den i handen. Och även om den inte är perfekt så är det faktum att det är NIN good enough!

    Och jag blev glatt överraskad av att Survivalism funkade så jäkla bra live.

    superkryp said...

    Jag är helt stekt på låten Survivalism. Lyssnar om och om igen, har tankat hem låten i Garageband-format (för att "remixa" låten på macen). (Men jag har inte köpt nån tröja...)

    Satt just och tänkte att jag ska köpa plattan när den kommer ut på... tisdag?

    Annars är det "Capital G" som jag fastnat näst mest för. Det är nåt med den. Nåt jag gillar i alla fall.

    Tyvärr är det för få melankoliska NIN-pianon på skivan... Men det smäller i alla fall bra!

    Anonymous said...

    NIN tillbaka i Stockholm, Hovet, den 7 augusti. Biljetterna släpps den 23 april! Härligt!