Twitter Updates

    twitter

    24.4.07

    300 / is this a review?

    300 är den första film jag sett som har en trailer som är bättre än filmen. det är vansinne, men det är sant. de har lyckats komprimera två timmar film till några minuter perfektion. hade de bara lagt in slutet så hade de kunna skita helt i att göra filmen. den var inte så dålig som det låter nu, jag gillar den väldigt mycket -- typ den film om fascistoida samhällen som rensar bort svaga och förståndshandikappade samt fokuserar mer på krig än till exempel liv som jag gillar mest -- men det är trots allt inte mer än en 3+. och trailerna är en femma

    1 comment:

    Anonymous said...

    300 är nog den enda filmen som jag älskar innan jag ens sett den. Mest för alla sågningar som är så histeriskt roliga. Verkar som folk verkat haft föreställning att se en nyanserad historiskt korrekt och välballanserad film. Lite som att kritisera mjölk för att det inte går att hylva den och ha på smörgås.