Twitter Updates

    twitter

    11.4.07

    påsken

    så lite påsk, så mycket ledigt. men jag hann i alla fall ut till pappan och käka tacos och dricka folköl. väldigt trevligt, trots att min cykel pajade på vägen ut till haninge och lillebror fick fiska upp mig.
    efter middagen skjutsade han mig till gullmarsplan, och en välriktad spark fick cykeln att åtminstone kunna rulla bort till globen. där frågade jag en vakt om jag kunde få gå in gratis den sista halvtimmen av nine inch nailskonserten. han tyckte det lät otroligt, men frågade trots det någon ansvarig. och så fick jag en biljett och vakten eskorterade mig in. shit.
    precis när jag kliver in i lokalen börjar de spela nya singeln, den låt som jag suttit och kollat på videon till samma morgon när jag surade över att jag minsann inte tänkte betala alldeles för mycket pengar för att gå på konsert. och så följde en fin halvtimme. hurt är ju bra, men jag gillar inte när han gör den ensam med ett piano. den är fan så mycket bättre med johnny cash i det formatet. men det är fint att hela publiken applåderar och viftar med tändare typ hela tiden. och jag blir alldeles lycklig inombords när resten av bandet smyger upp på scenen och slutet blir som det ska. jag gillar ju inte the hand that feeds så mycket, och inte only heller, men jag är ändå lite förtjust i stadiumrockformatet som verkligen kommer till sin rätta här. när de sedan avslutar med head like a hole, så att basen slår i bröstet och marken gungar under fötterna av att halva publiken hoppar, är jag så nöjd att det känns skönt att det inte blir några extranummer

    5 comments:

    Anonymous said...

    Din rackare! Kul att du fick se. Synd att vi inte såg dig!

    p. said...

    jag vet! verkligen, jag är så glad. tyvärr kände jag mig tvungen att ge mig ut & rulla hem min skadade cykel i samma sekund som det tog slut

    superkryp said...

    Du missade "bara" (ja, lite mer kanske...) när Trent slängde gitarren rakt upp i luften så att den dunsade ner i scengolvet efter en låt. Mycket förtjänstfullt (och effektfullt)!

    Jag tror att det är lite prestige i att inte härma Johnny Cash-versionen, nu efteråt. Jag tycker om versionen som de spelade, men lika bra som Johnnys version... det går nog inte.

    Fan, vad grymt att komma in gratis ändå. :)

    p. said...

    argh... jag såg det på din blogg, och det är ju sådana saker man vill åt när man masar sig iväg på konsert. så all heder åt trent som gav den bästa delen av sin show åt sin betalande publik.

    Hanna Gustafsson said...

    Kan jag vara mer avundsjuk? Kan knappt skriva den här meningen.:P