Twitter Updates

    twitter

    8.5.06

    hulk(en)

    på tv4 igårkväll, och jag förstår faktiskt inte varför jag verkar vara den ende i hela världen som tycker att den är bra. ok att det är lite halvdana effekter/datoranimationer/hulken, men det är ju trots allt en serietidningsfilm. i dns recensionsspalt stod det någonting helt idiotiskt om att ang lee måste haft brokeback i bakhuvudet när han gjorde hulk. fuck that, jag tror lätt att han älskade att göra en film om ett stort grönt monster. dessutom innehåller den en minst lika problematisk kärlekshistoria som crouching tiger (bara ännu overkligare) eller brokeback

    1 comment:

    Anonymous said...

    Läste nån intervju med Ang Lee för ett par veckor sen, och han verkade väl inte specifikt stolt över just Hulk(en). Men jag måste säga att den var över all förväntan, jag minns att den fick rätt risig kritik när den kom.