Twitter Updates

    twitter

    23.5.06

    dagens citat

    "Jag ska inte behöva försvara min kärlek till deltagarna i Big Brother."
    sigge, i kommentarerna på hans egen blog. och jag, som bodde i förorten tills jag var 19, tycker precis tvärtom. att man _ska_ behöva försvara sin kärlek till de där människorna, särskilt om man växt upp mitt ibland dem. ty så där kan man bara skriva om man aldrig blivit hotad med spö eller spöad av ölfulla testosteronstinna manliga representanter för den där så kallade arbetarklassen

    3 comments:

    karin. said...

    hur länge bodde du i förorten sa du? (läge för retfull smiley)

    håller dock med dig i sakfrågan. förutom (?) att jag tycker att rätt kvinna vann. mer skrik och nakna bröst åt folket!

    nb said...

    Har inte sett BB men håller helt m dig vad gäller resten. My god jag försöker verkl... men nej. (Under mina turer t sugbörberna vill säga.)

    p. said...

    karin - heh. men jag bodde i, och åkte pendeltåg fram och tillbaka från, förorten tills jag var nitton. och sedan flyttade jag fram och tillbaka mellan förorten och innerstaden, och andra märkliga ställen (inklusive sundsvall) i några år innan jag hamnade på söder.
    och det är lättare, när man väl kommit därifrån en gång, att tycka att det är ok. men fram till dess, att jag var nitton, så var det ju inte ok. alls. det var det jag menade

    mer skrik och nakna bröst åt folket är en paroll som jag inte kan skriva under på men absolut måste uppmuntra

    nb - nej, det går ju inte. hur mycket man än försöker...