Twitter Updates

    twitter

    3.5.06

    dagens ord är vänsterfascister

    sånt här tycker jag är intressant, och ur den arga mannens blogg vill jag plocka den underbara formuleringen "det vänsterfascistiska dräggets medlöpare"

    diskuterade det här med en vän i helgen, och vi undrade hur ofta man får läsa liknande krigsrubriker efter att några fotbollssupportrar/ -huliganer varit i farten. jag tror att det var under det förra reclaimandet som någon hade slagit sönder en busskur, och det var i stort sett det hela. men rubrikerna var likväl feta och svarta. när såg ni senast omslaget till någon av morgon- eller kvällstidingarna prydas av nyheten att en busskur slagits sönder i samband med en fotbillsmatch? det måste ju räknas som en lyckad tillställning om endast en busskur får sätta livet till under till exempel ett derby
    med allt det sagt, så är jag fortfarande inte hundra på vad reclaim är ute efter; men det är knappast "vänsterfascistiska svin" jag ser i de där fjortonåringarna som snattar folköl på seven11. snarare vanliga jävla innerstadskids

    No comments: