Twitter Updates

    twitter

    9.4.06

    statistisk och prestationsångest

    den där sidan som heter bloggtoppen.se där man kan registrera sig och liksom se hur man ligger till i jämförelse med andra som också tycker att sånt är spännande, jag gjorde det för ett tag sedan. och jag har legat stadigt kring tjugofemstrecket (inom kategorin kultur) i början av veckorna, och sedan sakta men säkert klättrat uppåt för att, som senast igår, ligga på femtonde plats eller så i slutet av veckan. ok, fine. ingen större skillnad för mig, lite intressant bara. sedan kollade jag in idag, och då var jag uppe på tolfte plats. hoppsan. spännande. så för en kvart sedan nere på femtonde. och det är alltså i början av veckan. och plötsligt så.. jag vet inte, bryr jag mig.

    så endera börjar jag skriva intressantare grejor och försöker tävla eller nåt, eller så slutar jag med statistiken. tar bort räknaren. vad fan -- jag skulle ju bara skriva här för att ha saker sparade, egentligen

    3 comments:

    Anonymous said...

    Hihi! Jag känner likadant. Jag valde däremot fel underkategori. Under kategorin personligt finns för närvarande 639 bloggar att slåss med. Jag ska nog också börja kulturblogga.

    Anonymous said...

    För mig är det tvärtom, börjar kring 10-15 och slutar kring 25-30. Attans! Men sedan... man ska väl kanske som du säger inte skriva för det... Jag skriver ju om vilken loser jag är och det är svårt att göra det bättre än jag gör. :)

    p. said...

    jonas - aj fan. jo, det gäller att välja med omsorg

    nina - haha... så länge man är bäst på det man gör, så