Twitter Updates

    twitter

    18.4.06

    the devil's hands are idle playthings

    dricka, dricka kaffe
    skriva, skriva tid (suck... timanställd & får äta upp påskledighet)
    scanna, scanna illustration (i delar, så jag har inte en susning om hur den blir. vardagsedge)
    bygga, bygga annons (för kakelföretag... hihi, de bjuder på espresso & "äkta italienska mandelskorpor" om man kommer och kollar in deras kakel. vad fan är grejen med att alla bara fortsätter & fortsätter att vara så kåta på allt som är italienskt? det är ju bara kaffe & torra kakor, goddammit)
    sucka, sucka över att man inte får vara ledig mera (även om det kostar -- det är så värt)
    fixa, fixa mera kaffe nu

    7 comments:

    nb said...

    Exakt så. O då har jag ändå bara en 2-dagars arbetsvecka denna v så jag borde ta mej fan inte klaga.

    Urologen said...

    ap,ap, ap, nu lugnar vi oss lite här va. Italienska mandelskorpor är INTE bara torra kakor. Man svär inte i kyrkan.

    Jag gissar (hoppas) att det faktiskt är italienska mandelskorpor av börd, och då är det något helt annat än en torr kaka. Och med en espresso eller cappucchino (macchiato?) till, mmm, du vet man tar ett litet bett på kakan, sippar en liten slurk kaffe, njuter som en katt, biter en liten bit till av kakan, sippar, njuter.. osv. Livet kan ju knappt bli bättre.

    Hade jag varit i kakelköpartagen hade jag hängt på porten i gryningen.

    p. said...

    max - alright, alright. det är bättre än en torr kaka. men ändå, vad fan... det är ju italienporr du gör dig skyldig till (fast nu blev jag ju sugen på en cappuccino och en biscotti. jag ger upp)

    Urologen said...

    Jag tycker du har fel. Det kan ju inte vara porr om det handlar om ren njutning (? - jaja, det lät helt fel, men iallafall). Det är ju en annan sak om det inte ens vore gott det man tjatar om, typ, ja, jag kan inte komma på något på rak arm, men du förstår. DÅ snackar vi porr. Jag menar, hade espresson varit ifrån norge och kakorna från östtyskland så hade jag inte ratat dom iallafall.

    p. said...

    ja, fast... jag tycker inte att jag har helt fel. för det blir ju porr om man överdriver. som med den där krämiga cappuccinon som folk envisas med att tjata om. det är gott kaffe, i'll admit that, men det är fortfarande en kopp kaffe och inte... sex, liksom

    nb said...

    Puffig, cappen skall vara puffig & intet annat.

    p. said...

    aha. ja, hellre det än krämig

    jag har för övrigt nått stadiet där jag tycker att latten jag gör själv på jobbet är godare än de jag köper på vägen till jobbet. bra eller dåligt? dunno