Twitter Updates

    twitter

    19.4.06

    gubbfan

    i ett inslag häromdagen i någon nyhetssändning så diskuterade de om djurskyddsmyndigheten skulle läggas ned. det är en myndighet som jag inte hade järnkoll på tidigare, men som på senare tid gjort sig skyldiga till ett par klumpiga och, känns det som, överilade beslut. nu vill de borgerliga partierna att skiten ska läggas ned, och det kan man väl tycka -- även om det känns mest som ett prevalutspel. nåväl. de intervjuade iallafall lite olika politiker, bland annat herr leijonborg. och han sa ungefär såhär: "det är viktigt att djuren ska ha det bra, men vi ska ju inte bli vegetarianer allihop". och det stör mig. inte för att jag tycker att alla måste bli vegetarianer, men för att det inte är som att det skulle vara värsta helvetet om det blev så. vad är det som är så provocerande för medelålders män med att folk inte käkar en massa kött?

    1 comment:

    Anonymous said...

    Det är inte provocerande bara för dem. De flesta provoceras av det tycker jag. Alltid en massa ifrågasättande. Det rimligaste vore ju om jag ifrågasatte dem men det är de som ifrågasätter mig...

    Sista Faktum berörde ämnet. De intervjuade kids som alla käkade kött men inte vill prata om hur djuren slaktades för det var för äckligt ohc då skulle de inte kunna äta köttet. Hallå?!