Twitter Updates

    twitter

    8.5.07

    ojojojoj...

    ... vad kört det är. nu måste jag äta någonting och jobba på lite mer.

    men jag hinner med en topplista. mina fem sämsta stephen kingböcker, utan inbördes ordning:
    desperation
    black house
    dreamcatcher
    from a buick 8
    the regulators

    samt att avslöja att snakes on a plane är precis så dålig, så taffligt "spännande" åttiotalsaction, som jag inte ville att den skulle vara. inte ett dugg charmig, helt enkelt.
    dessutom är allt dåligt toppat med konstiga och onödiga saker (även det rätt åttio).
    typ ett par nakna bröst -- som blir bitna i bröstvårtan av en orm!
    eller en kille som snackar med sin snopp när han står och kissar -- och blir biten i den av en orm!
    lite blod, lite obegliga lik i olika nyanser av lila och många jävligt fula ormar

    2 comments:

    gravallvar said...

    Och vi som trodde att daggmaskar var det mest otäcka av slingrande djur. Vilket det faktiskt är, i vår belägenhet.

    Anonymous said...

    Men, From a Buick 8 är ju riktigt bra. Antingen hade jag låga förväntningar på den, eller så var det uppläsarna som var satans bra, eller så har du fel och jag rätt, eller möjligtvis, stort frågetecken här, så är smaken delad. Jag tror på låga förväntningar.