Twitter Updates

    twitter

    4.5.07

    fredag

    tröttare än på länge. somnar tidigt och vaknar helt slut. skyller på pollen

    sitter på jobbet och shoppar tidiga suede på itunes. hmm... vet inte vad jag ska skylla på

    har kollat trailers på apple emellanåt idag även fast jag har saker att göra. trots att måndagar är skitdagar, eller kanske just därför, så känns det lättare att bara jobba av allting då.
    iallafall -- trailers. mina förhoppningar är oerhört låga, men spindelmannen tre, oceans tretton, simpsons, shrek tre samt hills have eyes två ser jag fram emot. die hard fyra (fem?) verkar till och med för dålig för mig, och resident evil tre (?) ser ut som mad max femton år försent. uppföljaren till bruce almighty (jävlar i havet, vad dålig den var) heter eventuellt evan almighty, och har steve carell i huvudrollen. jag lutar nog ändå åt att sky den som pesten.
    jag har även lärt mig att trailern till texas chainsaw massacre-prequeln (nej, det är inte ett ord) bara går att kolla på vissa tider, samt att det finns en night of the living dead i 3d (!)
    regarding filmer -- jag och allt mitt guld har återsett alien och aliens, och de är precis så bra som jag kom ihåg dem. den första har till och med den där härliga, nästan flytande rymdatmosfären som finns i 2001 i början. samt sjukt snygga interiörer. och sedan är det en av världens bästa skräckfilmer, fast det är en sf-film. och tvåan är en av världens bästa actionfilmer. men ändå snygg. det enda som drar ned den är några repliker som är lite väl fåniga

    www.thechatterer.com

    4 comments:

    superkryp said...

    Jag tycker (till och med?) att Alien³ är bra. David Fincher! :)

    Jag läste i filmtidningen Empire för några år sedan hur James Cameron och Ridley Scott satt och dunkade varandra i ryggen över att det bara var deras Alien-filmer som räknades. Då har jag så jävla lätt att undra varför båda behövde göra director's cut av sina filmer... (Mm, jag vet att man oftast inte kan tänka så, men Bladerunner är mycket sämre som Ridley ville ha den, tycker jag. Jag kommer inte ens ihåg om deras omklippta Alien-versioner verkligen är bättre ens. Mer pengar i kistan, visst, men bättre... mja...)

    p. said...

    vi såg directors cut-versionerna av ettan och tvåan, men jag vet fan inte vad skillnaden var. dessutom har jag en gång för flera år sedan i min dumhet suttit och kollat igenom hela ettan med kommentarer av ridleys scott. bara "och här använde vi laser -- så jävla coolt, eller hur?"

    jag gillade inte trean alls, men vi ska oss igenom den och den bespottade fyran (som jag gillar trots allt. den är dålig, men vacker. jean-pierre jeunet!) också.

    superkryp said...

    I ettan kommer jag inte ihåg men i tvåan är det nog framförallt nybyggarscenerna som är "nya".

    Jag vet inte om jag skulle stå upp för trean i dagsläget, men jag kommer ihåg att jag blev förtjust över Sigourneys stubbade skalle då, när det begav sig. :)

    p. said...

    ja, jag saknade den rakade sigourney i ettan och tvåan. det är så jag vill minnas henne från alla filmerna -- med ett skitstort vapen, linne och inget hår