Twitter Updates

    twitter

    25.9.07

    utvärdering

    det funkar alldeles utmärkt att kolla på till exempel dokumentärer på den lilla skärmen. ansiktsuttryck och så syns bra. jag skulle däremot inte, precis som superkryp skrev i kommentarerna härunder, kolla på heroes eller dylikt på den

    enda problemet var att jag fick pausa ibland eftersom jag inte hörde ett skvatt. vet inte om det berodde på att jag åkte i ett gammalt tunnebanetåg, men det känns som att volymen kunde gått lite högre

    eftersom jag är socialt handikappad så tycker jag iallafall att det är skönt att den är så liten att jag kan stå och smyga i ett hörn med den på morgonen

    dessutom gillar jag att man kan växla mellan olika videor och musik, men hela tiden komma in där man pausade senast i de olika filmerna

    menyn är sjukt intuitiv, och jag som bara haft en shuffle förut har redan lärt mig älska det där snurrandet på "hjulet"

    betyg: fyraavfem

    5 comments:

    superkryp said...

    Hmm, nu blev jag köpsugen. Grymt köpsugen!

    Kanon att de börjar där man pausar!

    Mina funderingar går att man (jag) nog kommer att tröttna på att kolla på rörliga bilder ändå, men att man då ändå har en otroligt bra mp3-spelare "kvar".

    Fast jag har inte helt gett upp tankarna på att kolla på Heroes på en iPod Touch senare i höst, alt. på en iPhone runt jul.

    superkryp said...

    Oj, en grej till. Kanske skjuter för lågt/högt nu, men... Har du kollat ljudinställningarna, för jag vet att Apple var tvungna att dämpa volymen så att man som användare själv var tvungen att ställa in en högre ljudgräns. Det finns en särskild funktion för det, i alla fall i den versionen som jag har.

    Annars har jag för mig att det finns konverteringsprogram som kan höja volymen. Kommer bara inte på vilket just nu...

    p. said...

    superkryp -- 1. köp! really, för precis som du säger så har du en sjukt liten och smidig mp3spelare när du tröttnar på videon. sedan fattar jag inte riktigt vad du ska med en touch till när du har en psp -- är inte det i stort sett samma format (och jag vet att jag inte ska säga någonting, som gärna byter ut "gamla" grejer mot ny fina, men ändå... )?

    2. tack! jag var lite för inne i mitt "kolla jag kan kolla på video!" för att fatta att det fanns inställningar att leka med. återkommer med en ny, tinnitusframkallande, recension kring måndag

    superkryp said...

    Låter bra med en till recension!

    iPod-skärmarna är så mycket bättre att kolla på. Iaf nanons skärm jämfört med PSP:n. Nanon funkar ju i princip i dagsljus. PSP:n reflekterar såpass mycket att jag retar mig på det, tyvärr.

    Ippen är lite mindre, tyvärr, men om skärmen är lika bra som jag är van vid så överväger det. Men jag ska kolla live innan jag bestämmer mig. En större, trad-iPod känns ganska ointressant, däremot.

    Jag vill nog till en början åtminstone kunna kolla på tv-serier på den. Sen om jag gör det är, som sagt, en annan femma. :)

    Anonymous said...

    http://volumebooster.tangerine-soft.de/

    Tuta och kör. Kolla dock så det verkligen stödjer nya Nano, brukar det vara tricket för att komma från deras ljuddämpning.