Twitter Updates

    twitter

    3.9.07

    måndag igen

    jag har sett spiderman 3, och den filmen lämnar mig ingen ro. hur hur HUR gick det till när de lät den gå från idé till färdig mångmiljardfilm utan att ta bort minst en tredjedel av filmen? det finns ingen rimlig förklaring till att de har med den ångestframkallande -- och LÅNGA -- delen typ i mitten, när peter parker ska bli ond och illustrerar det genom att köpa en svart kostym, gå runt och luftskjuta mot förbipasserande tjejer (jag mår lite illa och rodnar när jag tänker på det här), samt gå på "jazzklubb" och DANSA FARLIGT för att hämnas på sin tjej. det är utan tvivel det sjukaste jag sett i en hollywoodfilm, förmodligen någonsin, och hade det inte varit för att det var så outhärdligt dåligt så hade det förmodligen varit roligt.
    inte ens bruce campbells "franska" hovmästare blir tyvärr särskilt rolig, även om han åtminstone har någon känsla i kroppen för vad som funkar. och nu låter det som om det var en komedi, men det var det ju inte. inte heller en charmig serietidningsfilm, som ettan lyckades så bra med. jag vetifan vad de har tänkt sig att det här ska vara, men efter två timmar av ingenting så känns det bara som ett slöseri med tid, pengar och nät.

    jag har äntligen lyckats ta mig genom the fountain, och ironiskt nog så visade det sig att efter den delen där jag har somnat de två tidigare försöken, typ 20-30 minuter in i filmen, förmodligen under någon av scenerna med ett träd i en såpbubbla, så kom jag in i handlingen och det visade sig att det var en fantastiskt vacker sak. rekommenderas varmt, både för att den rent visuellt är häpnadsväckande, men även för att historien om ett par och deras olika relation till döden är underbar.

    1 comment:

    superkryp said...

    Sam Raimi måste ha a) varit ironisk eller b) blivit helt körd. Men som Spindelmannenfrälst så inbillar jag mig ändå att jag gillar skräpet... Jag kan inte låta bli!