Twitter Updates

    twitter

    10.9.07

    sömnig

    vi såg this is england igår, och den var bra. fina kläder, fina människor, två fantastiska skådisar (ungen och psykopaten). den enda invändningen jag har mot hela spektaklet är att den var alldeles för snäll. god. gullegull. det fanns en obehaglig scen och ett par andra tillfällen när det framkom att livet i storbritannien i början av åttiotalet kanske inte var en dans på rosor. men annars var det overkligt hur snälla och gulliga alla var mot varandra. är du mobbad? kom hit så får du en kram, vänta här får du en skjorta som jag har köpt åt dig för att jag är så snäll, och en till kram, rufsa i håret, gruppkram, etc. komigen

    jag kunde inte sova för att det var söndag, så jag gick upp och kollade på fantastiska fyran 2. den var inte så bra, men bättre än ettan. jag är en sucker för silversurfaren, en av de absolut sorgligaste marvelkaraktärerna, som åker runt i rymden och hjälper värsta ondingen att äta upp hela världar för att han inte ska äta upp silversurfarns värld (inklusive hans flickvän), och är mest bara ledsen hela tiden

    sedan började jag kolla på rob zombies remake/remix av halloween, och förutom att jag inte trodde att han var typen som sabbade bra filmer (för originalet är bra, och remakes blir nästan aldrig det) så har jag sett fram emot hans variant sen jag hörde talas om den. skådisen som spelar den unge michael var iallafall sjukt bra som mobbad, hunsad unge med ett svin till pappa, en strippa till mamma och en "slampig" syster (det är en skräckfilm, that's how characters work. hon dör för att hon har sex, typ). briljant. sen kom jag inte till hans vuxna liv eftersom batteriet i min dator dog och jag tänkte att jag skulle försöka sova tre timmar

    1 comment:

    Unknown said...

    Halloween 2007 verkar iallafall jävligt läskig. Det blir alltid läskigare när det är barn med. Jag har den hemma också men har bara skummat den lite för att kolla att den funkade och kopian var bra.

    Det var den.