Twitter Updates

    twitter

    12.12.06

    mer venus och mars-skit

    läser det här hos emma gray munthe apropå det här hos marcus birro -- "De balla, en gång så arga, nu mer sliskigt-nyliberalt-drägglande mediaflickorna har talat sig samman kring en ny manlig världsfiende. (...) Djävulen lyssnar på Springsteen… Och Lundell, Eldkvarn och nu Moneybrother".

    och det får mig först och främst att inse att jag nog trots allt är rätt glad över att det inte är så många som läser den här bloggen. vet inte hur jag skulle må av typ sextio - sjuttio kommentarer på ett inlägg, varav ett gäng mest är ute efter att tala om för mig att jag har fel & är en idiot (vilket både marcus och emma får). förmodligen rätt dåligt.

    för det andra så undrar jag över hur birro tänker här -- är det inte det tröttaste som finns att gnälla på att tjejer är så där jobbiga och högljudda och klagar på, tja, fel saker?
    och varför är det alltid män som är helt onyanserade (och precis lika snara till att kasta invektiv på andra som de här så kallade "mediaflickorna") som känner att det är deras uppgift att sätta "mediaflickor" på plats?
    vad fan... är det inte lite skönt att det finns folk som orkar gnälla på saker? och är inte marcus birro världrekordtagare i just det?
    och sedan så skriver någon av de här kvinnorna något tillbaka, typ att ulf lundell är en trött gammal jävel, och så blir helt plötsligt de här männen helt indignerade och bara "gud, vad lågt... det är så typiskt arga feminister".

    den här textn var ju mer än lovligt osammanhängande, men vad fan... det var morgon och jag är irriterad igen
    ---
    edit: två saker till: natalia på expressen gav förra (?) moneybrotherskivan högsta (!) betyg, vilket är det första jag fick upp när jag googlade lite, så jag vet inte hur illa hon tycker om honom.
    för det andra -- varför måste man alltid hålla ihop de där artisterna? jag gillar springsteen, avskyr lundell, har ingen uppfattning om eldkvarn och gillar inte moneybrother alls. det är ju för i helvete alltid män som envisas med att bara för att man inte gillar en gubbe (ung som gammal) så hatar man dem allihop
    ---
    edit 2: här är virtanens svar på det hela. orkar inte kommentera den, läs själva om ni orkar. däremot så hade han med tingsek på utelistan med kommentaren "vegetarianer och hippies bidrar mycket sällan till musikhistorien". där fick ni, morrissey, brett anderson, thom yorke, prince, siouxie sioux, jarvis cocker, et al.

    12 comments:

    Emma said...

    Jo, visst är det skönt med människor som gnäller på saker. Och då är det väl lika skönt att folk gnäller på löjliga utspel som Birros? :)

    För i ärlighetens namn läste han in bra mycket konstiga grejer i att tre recensenter inte gillade en platta. Och som du säger, det var lite oklart om Nathalia ens ogillade plattan så våldsamt mtcket som det lät på Birro. Oh well.

    Ha det fint!

    Emma said...

    Gjorde jag precis en Birro? Trodde att allt och alla var emot mig? Och missförstod din text? Tror det. Sorry. :)

    p. said...

    emma - jag vet inte riktigt. vad menade du?

    läste precis igenom min text, och det är ju inte konstigt om du missförstod eftersom den ju inte var så strukturerad överhuvudtaget. jag har försökt att hyfsa till den lite...

    Emma said...

    Äsch, jag missförstod bara första gången jag läste. Jag blev tre år och trodde allt allt handlade om mig och att jag var gnällig. :) Nu fattade jag vad du menade.

    p. said...

    aha, nu fattar jag. nej, verkligen inte -- snarare tvärtom.

    Emma said...

    Titta så fint man kan ordväxla och reda ut missförstånd på bloggarna om man bara vill. :)

    Hanna Gustafsson said...

    Ah, I could kiss you! Jag kunde inte hålla med dig mer. Du är min bloggidol.

    Och varför är det alltid just de som började blogga för att de uppenbart ville provocera eller kritisera eller ta upp olika frågor, som sedan tycker att folk på Internet är alldeles för ELAKA och sedan höggljutt slutar skriva? Vad trodde de skulle hända? Att de skulle be named Prom Queen of the Internet?

    Anyway. Bra inlägg. Min idol. Could kiss you. Etc.;)

    p. said...

    emma - eller hur? så... moget att det nästan inte känns som internet.

    sleepless - haha... åhh, tack. jag rodnar. och det är intressant, det där med att de som provocerar mest också är mest ömhudade. märkliga männsikor.

    Anonymous said...

    Ja, så är det faktiskt ... har man ju sett.

    Jag hade en massa fina kommentarer till detta för flera dagar sedan men google fucking google spoilade det för mig.

    p. said...

    i curse the day i switched to blogger beta. i truly do

    superkryp said...

    "... och så blir helt plötsligt de här männen helt indignerade och bara "gud, vad lågt... det är så typiskt arga feminister"."

    Otroligt välformulerat! :D

    p. said...

    superkryp - haha... tack!