Twitter Updates

    twitter

    31.12.07

    sammanfattning

    BRA

    årets böcker var gellert tamas lasermannen, lionel shrivers vi måste prata om kevin, haruki murakamis kafka på stranden och dave eggers what is the what

    årets svenska böcker var cj håkanssons fjärilen från tibet och gunnar ardelius jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket

    årets låtar var neil youngs ordinary people, rufus wainwrights going to a town och nine inch nails zero-sum

    årets filmer var inte så bra, men jag gillade half nelson, little miss sunshine, the living and the dead, 30 days of night, eastern promises, children of men, pans labyrint och zodiac. tror även att jag gillade i'm not there, men det måste jag fundera på ett tag till
    andra filmer som var mer eller mindre ok var -- i en enda röra -- 3:10 to yuma, sunshine, blood diamond, reign over me, 1408, death proof, planet terror, bourne ultimatum, the deaths of ian stone, p2, simpsons, stardust, hot fuzz, disturbia, rocky balboa, wristcutters och the fountain
    svenska filmer har jag ingen relation till

    årets album var nine inch nails year zero remixed. jag märker att jag inte lyssnat så mycket på musik i år, särskilt inte ny sådan. vilket känns tråkigt. nästa år ska jag lyssna mer på bra saker och hela album, och mindre på en eller annan låt här och där på internet.

    årets svenska album var florence valentins pokerkväll i vårby gård och erik de vahls oh! my spine

    årets svenska låt var kents ingenting, mot min vilja

    årets konserter var nine inch nails andra konsert och haterock som var förband till liars på debaser slussen

    årets band var nine inch nails

    årets tvserier var dexter och 30 rock

    årets mest underskattade tvserie var studio 60

    årets färg var grå

    ---

    DÅLIGT

    alla tidningar kändes helt ointressanta

    årets väder var regn

    en av årets sämsta filmer var jackass 2.5, som i stort sett bara var en timme av scener som inte fick vara med i jackass 2 eftersom de var för dåliga.

    1 comment:

    Unknown said...

    Jag har en relation till svenska filmer.

    Den brukar oftast stavas B.E.S.V.I.K.E.L.S.E.

    Alternativa stavningar är:

    Å.N.G.E.S.T

    S.K.A.M (S.K.Ä.M.S)

    och

    P.I.N.S.A.M.H.E.T