Twitter Updates

    twitter

    17.12.07

    je regret rien

    godmorgon
    efter att ha sovit i tre dygn, och mest bara vaknat för att misshandla min röda mule, verkar snoret ha lämnat min kropp. det känns dock som om jag precis vaknat eftersom allting går så förbannat segt fortfarande. gick ut och gick i en halvtimme och blev helt slut
    men film har jag sett...
    30 days of night var bra, snabb och hård. slutet saknar lite av logik och förklaring, men så gjorde det även i serien som filmen baseras på. annars -- en fyra (i skräckfilmsbetyg mätt)
    eastern promises var kalas. jag gillade nog a history of violence bättre, men min smak är inte riktigt att lita på. en fyra iallafall, kanske något svag
    stardust gillade jag, mot förmodan. men jag blir lite blödig såhär i jultider, så det kan bero på det. nåväl, michelle pfeiffer var bra som ond häxa och de niro var söt som fjollig luftskeppskapten. storyn är lagom sagosimpel och allt flöt på fint. en trea
    the deaths of ian stone gillade jag också. en av filmerna som visades under after dark horrorfest, och inte så mycket en skräckfilm som en thriller typ. lite i samma anda som underworld (fast med mindre budget) och kanske jacob's ladder (fast utan knarket). en stark skräckfilmstrea
    death at a funeral kan ni hoppa över
    seeker -- the dark is rising också, om ni inte är runt tretton år
    the brave one kollar jag på nu, och den har en helt vansinnigt oengagerad -- och oengagerande -- plot, men judie foster är snygg och bra. jag gissar på att den kommer landa kring en stark tvåa

    läst har jag inte orkat göra så mycket, men jag tog mig igenom en hjärtformad ask av joe hill, och det var snabb och driven skräck i samma tradition som pappa king och -- tyvärr -- koontz. en stark trea

    håller på med what is the what? av dave eggers nu, och den är uppe på topp 10-listan över årets böcker redan efter halva. sjukt intressant historia om en flykting från sudan, som inte bara tar upp allt overkligt hemskt som utspelade sig under hans barndom i ett inbördeskrigsdrabbat fattigt afrikanskt land, utan även vad som händer med honom och hans landsmän/-kvinnor när de kommer till usa. en stark fyra så här långt

    dexter är slut, och de två sista avsnitten var så bra att jag dör... fulländning. en femma. hela andra säsongen som helhet får en fyra

    imorgon ska jag köpa julklappswhisky till pappan. jävla jul

    6 comments:

    Unknown said...

    Det blir dexter-bonanza i julhelgen, jag och MITT guld (alltså inte ditt) har sex avsnitt kvar av härligheten. Och ett insidertips säger att barnen sover godare på lite lättvinsglögg. Och tyngre.

    Anonymous said...

    jag är en dålig människa, men efter att ha halvplöjt din blogg utan att få reda på det så måste jag pinsamt nog fråga: är du singel?

    Unknown said...

    Apropå whisky, jag kokade en whisky-marmelad igår natt. Du vet, apelsin, citron, en touch grape och så, tillsammans med sockret, ett par matskedar whisky (i det här fallet Macleod's Islay 8 Years.

    Allvarligt, det var nog den godaste marmelad jag har gjort (vilket inte vill säga lite).

    God Jul!

    p. said...

    pirom parom -- haha... det kanske är en sån sak som borde stå i informationsfältet till höger? nej, det är jag inte.

    andreas -- om jag var en bättre människa så skulle jag testa det där, och även att göra en glögg på cognac och grejer som jag fick tips om, men jag tror det blir väldigt lite julpyssel av det slaget. så jag köpte en färdig whiskysenap, det får liksom funka.
    då har ni det bästa av dexter kvar till julhelgen! jag är så oerhört avundsjuk...
    men lättglögg -- piggnar de inte till av det? sockerchock, typ?

    Unknown said...

    JAg tvingades se alla sex kvarvarande avsnitt av Dex i en enda stor och tung stöt, jag kunde nämligen inte vänta. Efter sjunde och åttonde avsnittet var det kört, jag var tvungen att gå all the way.

    Det var underbart. Jag gillade verkligen hela Dexter/Doaks-grejen, minimalistiskt kammarspel liksom.

    p. said...

    haha... jag förstår dig!
    dexter/doakes-temat smög sig in så snyggt -- det fanns där i första säsongen, och därför tog det ganska lång tid innan man blev uppmärksam på att han verkligen var lite extra ute efter dexter. och sedan, när det eskalerade med doakes och lila parallellt. himmelskt
    jag gillade även hur agent lundy gick åt motsatt håll -- från att vara ett stort problem i början så tonades hans roll sakta ut och blev till debs kärleksaffär/pappa-issues.