Twitter Updates

    twitter

    10.12.07

    kundservice

    pratade precis med comhem -- i och med att det är en kalendermånads uppsägningstid, så kan man inte säga upp sitt abonnemang tidigare än så heller
    ---
    edit: det där var ju otydligt. men såhär:
    - hej, jag skulle vilja säga upp mitt abonnemang.
    - ja, eftersom det är en kalendermånads uppsägningstid så sägs det upp från den sista januari.
    - ok, men jag skulle vilja säga upp det den sista april.
    - ja, eftersom det är en kalendermånads uppsägningstid så får du ringa tillbaka i mars.
    - men... jag kan inte säga upp det nu?
    - nej, eftersom det är en kalendermånads...
    och så vidare

    2 comments:

    superkryp said...

    Smidigt system...

    Jag funderar i banorna "hur menar de då" (Alice Bahs standardfråga en gång i tiden)? Är tjänsterna så dåliga att de måste lura kunderna att glömma att säga upp sig och på så sätt stanna kvar i några extra månader?

    p. said...

    jag tror att det är så. och det värsta är ju att jag kommer glömma bort det tills dess. jag menar -- ring tillbaka i mars... det är ju omöjligt.