Twitter Updates

    twitter

    2.1.08

    2008

    jag börjar försiktigt med att fråga mig vad jag vill göra nu. först och främst vill jag göra saker, jag tänker anstränga mig för att genomföra små saker när jag tänker på dem och inte veckor senare. exempel: "jag borde rensa ur den här skrivbordslådan", sådant kan ta evigheter för mig att komma mig för. och jag hoppas det kan sprida sig till större saker. jag vill även läsa mer, kanske på bekostnad av film. jag behöver inte se så mycket film det här året, jag kan läsa och skriva istället. det låter bra. ur askan av 2007 kom en skräcknovell som börjar bli klar. den skulle jag vilja låta bli att lämna därhän, vilket jag har lätt att göra. alltså måste jag skriva om den, korra och stryka en fjärdedel eller så. det vill jag göra, så fort som möjligt. jag skulle även vilja skriva klart några till, men de är knappt påbörjade så det kan ta ett tag. men skriva är en önskan. jag måste även fundera på hur jag vill jobba, och med vad. kanske är det dags att se mig om efter ett nytt jobb, men måste känna efter nu i januari. och jag tror att jag måste försöka rita mer igen. just nu känns det inte så intressant, men det kommer förmodligen att ändras. det är ju ändå någonting jag tycker om att göra.

    2 comments:

    superkryp said...

    ... skicka till förlag?! Fan, vad spännande! :)

    p. said...

    absolut! (säger jag utan att riktigt tro på det... haha)