Twitter Updates

    twitter

    8.11.06

    onsdag

    två dagar kvar på gamla jobbet. känns lite drygt att behöva gå dit imorgon, men jag tröstar mig med att jag är ledig nästa vecka. tänkte mest promenera runt med ipoden, läsa dante (jag hade läst halva komedin, men det var typ tre år sedan så nu har jag börjat från början igen. och den är precis så bra som jag kom ihåg den. enda problemet är att det tar en kvart att läsa ett par sidor eftersom den är på sån elvastavig vers och man vill ta in allt) och dricka obscent mycket kaffe

    4 comments:

    Urologen said...

    "På mitten av min levnads bana, fann jag mig i dunkel skog
    vilse från den rätta vägen."

    Avsnittet (minns inte på rak arm vilken krets det är) där dom sitter infrysta, med bara huvudena ovanför ytan, är tungt. Ett av huvudena tuggar på bakhuvudet på en annan, vilket först verkar obarmhärtigt och djuriskt (kannibalistiskt), men när man får höra storyn bakom, ja då förstår man och inser att man skulle gjort samma sak själv.

    Det är riktigt bra läsning det där.

    Anonymous said...

    Schysst med Divina Comedia - den kan man inte läsa för många gånger! Vilken översättning läser du?

    p. said...

    max - japp, obehagligt och tänkvärt. är inte det förrädarna som sitter infrusta?
    lars - ingvar björkesons, with a side dish of "från helvetet till paradiset" av lagerkrantz...

    Urologen said...

    Han som tuggar blev ju inlåst tillsammans med sina två barn (för att svälta ihjäl) i ett torn av den som blir tuggad på. Förräderi vet jag inte.