Twitter Updates

    twitter

    3.11.06

    nu är det skickat

    Kära medarbetare,

    det har blivit dags för mig att lämna er.

    Jag går vidare till att formge en liten tidning som heter xxxx. Det kanske inte låter så spännande för de flesta av er, men jag vet att formgivarna här i huset drar efter andan när de hör namnet.
    Xxxx är en tidning som har en lång tradition av att ta in unga formgivare, för att sedan låta dem gå vidare till drivande positioner på de största byråerna. Det var bland annat där David Carson satte sin första text, en artikel om Blåvitt, helt i Wingdings. Och det var även där Peter Saville jobbade extra en sommar för att hjälpa till att finansiera sitt ohållbart dyra omslag till "Blue Monday".
    Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men ni förstår säkert varför jag måste testa det här. Nästa fredag, den tionde november, blir min sista dag.

    Sköt om er.

    Med vänliga hälsningar,
    P.

    ---
    ... och det känns så väldigt, väldigt bra

    5 comments:

    Anonymous said...

    Det blev fint! Lycka till ute i världen!

    p. said...

    sitter naturligtvis i skickning med vår vd två minuter efter att jag skickade det, så han undrade vad fan jag pratade om. nöjd

    nb said...

    jamen du ser. bra. osv. dock för mig: jobb så jävla ointressant. önskar kunde gå upp i men rädd måste helt nytt jobb för palla det.

    Urologen said...

    Man måste få skoja lite också. Det där med Peter Saville är roligt.

    Urologen said...

    Man måste få skoja lite också. Det där med Peter Saville är roligt.