Twitter Updates

    twitter

    13.10.06

    är det här roligt?

    Kära medarbetare,

    det har blivit dags för mig att lämna er.

    Jag går vidare till att formge en liten tidning som heter xxx. Det kanske inte låter så spännande för de flesta av er, men jag vet att formgivarna här i huset drar efter andan när de hör namnet. Xxxxx är en tidning som har en lång tradition av att lära upp formgivare som sedan gått vidare till drivande positioner på de största byråerna. Det var bland annat här David Carson satte sin första text, en artikel om Blåvitt, helt i Wingdings. Och det var här Peter Saville jobbade extra en sommar för att hjälpa till att finansiera sitt ohållbart dyra omslag till Blue Monday. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men ni förstår säkert varför jag måste dra.

    Sköt om er.

    Med vänliga hälsningar,
    P.

    1 comment:

    Anonymous said...

    hell yeah, hell yeah - it's fun.

    det är faktiskt roligare än mitt favoritskämt för tillfället -- att säga "Trelleborg, eller?!" på göteborska. det är väldigt kul och nåt jag piggar upp mig själv med. småler alltid lite grann. right, inser att småler ser helt galet ut i skrift, trots att det är ett så pass vanligt ord.

    jag ska själv plita ihop ett liknande mail i veckan och har redan börjat klura på formuleringar.

    att säga upp sig/sluta på ett jobb är förmodligen nåt av det härligaste man kan göra. aldrig känner man sig så uppskattad, och aldrig känner man sig lika ung och på gång. or whatever.

    peace out.
    holler!