Twitter Updates

    twitter

    22.9.06

    Fortfarande sjuk

    Var på väg till jobbet idag, via en lunch med J, men blev helt matt och var tvungen att åka hem. Somnade på fem minuter. Vad är det för fel på en om det känns som att man är förkyld i cirka en vecka, men utan att få de andra två symptomen - snuva och hosta? Ändå förkylning? Stress? Hypokondri? Svarta döden?

    Jag kämpar vidare med Nightmares & Dreamscapes. Tredje avsnittet hade William H Macy i huvudrollen. Och det fick mig otippat nog att helt plötsligt och slutgiltigt tröttna på honom. Jag har älskat honom ett tag, typ i Magnolia och så. Jag gillade till och med Cooler massor, och blev glad när han fick den snygga tjejen - även fast det kändes lite väl otroligt. Men här spelar han en dubbelroll som författare / dennes skapelse, fyrtiotalsprivatdeckaren. Och vad fan, det funkar ju inte. Han kan liksom inte gå runt och vara hårdkokt och få alla tjejer. Casta honom som rollfigurer som beter sig som han ser ut, som en självmordsbenägen blodhund, och inte som fucking tough guys, så kanske jag kan få ta honom till mitt hjärta igen.

    No comments: