Twitter Updates

    twitter

    1.9.06

    16:20. personal note

    idag blev jag slutligen helt uttråkad av att läsa ännu en text om ett fantastiskt formgivet skivomslag. jag vill ju se det som en bonus, och inte som ett självändamål. ta peter savilles omslag till new orders blue monday som exempel -- det är häpnadsväckande snyggt. men det är låten också. alltså, omslaget är en bonus. och det kan aldrig bli viktigare än själva musiken

    det här kommer jag att ångra imorgon, förmodligen. jag är helt principlös. jag saknar punkestetiken och jag gillar det överdådiga. jag är trött på att båda samexisterar i en jävla bestofdesignera (det där är inte ett riktigt ord. "best of"-design-era... typ)

    ibland vill jag flytta till typ polen och formge chokladcigarettpaket. ibland vill jag flytta till new york och formge rockbandsomslag. oftast vill jag bo i stockholm, tror jag, och rita saker med tuschpenna

    ) > -- < ( ... forever

    No comments: