Twitter Updates

    twitter

    21.9.06

    best of 2006.068

    nightmares and dreamscapes (tv-serie) - första avsnittet, "battlefield".

    och så får stephen king ännu en påkostad tv-serie, men det kan jag tycka att han är värd. särsilt efter att ha sett första avsnittet, med en helt makalös william hurt i huvudrollen - helt utan dialog(!). han spelar en yrkesmördare som återvänder till sitt hotellrum efter sitt senaste jobb, att ta en dockmakere av daga. dit kommer också ett paket, en låda leksakssoldater. och de visar sig vara där för att hämnas. mycket snyggt och mycket mer spännande än vad det låter.
    ---
    edit: andra avsnittet var skitdåligt.

    2 comments:

    Urologen said...

    Och var ser man serien någonstans då?

    p. said...

    ehm... på internet?
    och förhoppningsvis på kanal 6 (som väl köpten in kingdom hospital hyfsat snabbt?) eller någon annan kanal, nu när säsong ett har gått klart i usa.
    jag funderade ett tag ganska seriöst på att göra den här best of-grejen med utgångspunkt från när filmer & tv-serier visats i sverige. men jag orkar liksom inte hålla reda på någonting, så saker hamnar på listan oavsett om de kom ut 2005 eller kommer ut 2008. tyvärr. jag gör en linda skugge & skyller på att jag inte får betalt.