Twitter Updates

    twitter

    8.6.06

    best of 2006.078

    john ajvide lindqvist - "pappersväggar"
    ---
    bara för att man skriver om blackeberg betyder det inte att man inte kan vara stephen king, typ. jag som gillar den där fule skräckfarbrorn tycker att det är en komplimang att det är honom jag tänker på när jag läser ajvides novellsamling. men även ni som tycker att king är pulp fiction kan lätt uppskatta vår svenske skräckkändis. för det är snyggt, det är smart och det är, framförallt, klassiskt (men oftast with a twist). folkloreiga troll jobbar i tullen och och lovecraftiska jättebläckfiskar flyttar in i blackeberg, folk försöker lura döden och är rädda ensamma mitt i skogen. vad mig anbelangar får det gärna komma en bok som den här, eller ännu hellre som "låt den rätte komma in", lite då och då. ensvagfyraavfem

    No comments: