Twitter Updates

    twitter

    27.6.07

    slutspurt

    så jävla nära semestern att jag håller på att bli tokig

    började läsa lasermannen igår, och det är sån där bok som jag inte fattar att jag kunnat låta bli att läsa. första sidan så var jag fast

    en annan bok som precis tog slut, och som placerar sig i samma kategori, var breakfast at tiffanys

    clive barkers coldheart canyon däremot går rysligt segt, trots att den faktiskt är riktigt bra

    sparar till semestern: orbitor, som är magisk men svårforcerad -- måste läsa om långa stycken, wouldn't wanna miss a thing -- iain banks crow road, martina lowdens allt, som jag bara hunnit börja på men verkligen gillar, sista preacheralbumet, och en massa annat

    undviker att skicka iväg en adlibrisbeställning som för närvarande är uppe i typ tvåtusen, för att överleva sommaren, och tänker att det får bli myrornas eller loppmarknader istället

    2 comments:

    Urologen said...

    Ah, Lasermannen är ju riktigt bra alltså, ett riktigt bra 90-talsdokument. Bättre än tv-serien säger jag, trots att tv-serien var det bästa svt slängt ur sig på väldigt väldigt länge.

    Breakfast at tiffany's, där förekom du mig, den har jag velat läsa länge men aldrig riktigt kommit mig för. Det skall bli ändring på det.

    Och den där Iain Banksboken låter ju spännande. Visst var det Banks som skrev wasp factory? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

    p. said...

    max -- jag har inte sett tvserien. skäms lite för det, samtidigt som jag är glad att jag läser boken först

    "breakfast..." är ju i stort sett en bagatell, men jag gillade verkligen den. särskilt eftersom den handlar så lite om huvudpersonen, och istället gör holly till huvudperson. snyggt

    japp, det var iain banks. så jag har hyfsat höga förväntningar