Twitter Updates

    twitter

    13.6.07

    christ

    "varför fanns det inga multikulturella, gränsöverskridande genusprojekt typ onanerande madonnor i folkdräkt med, tycktes kulturkoftorna undra."

    ja, det är ju det man alltid undrar. elise claeson lyckas i svd göra konstkritik till en kaskadkräkning av pseudopolitiskt kärnfamiljsdravel. starkt jobbat

    ett citat till:
    "gudrun schyman har röstats ut ur riksdagen. de skönhetssökande konsteleverna vågar vägra vara kulturpolitikens plakatmålare. det är hög tid att strunta i de samhällsförstörande bitterfittorna."

    ---
    via banal

    4 comments:

    karin. said...

    "kaskadkräkning av pseudopolitiskt kärnfamiljsdravel" - jag skrattar högt i kontorslandskapet!

    Unknown said...

    Ja var är de madonnorna - det har jag också frågat mig. .-)

    Anonymous said...

    På ett sätt kändes den där ledaren rätt sorglig, speciellt när hon drar upp den där boken -- men jag kan inte sluta skratta ändå. "kaskadkräkning av pseudopolitiskt kärnfamiljsdravel" beskriver det så jävla bra.

    p. said...

    karin -- tack!

    luxor -- eller hur? jag tycker elise ska lägga ned skrivandet & satsa på konsten istället, hon verkar ha en del bra idéer

    nicklas -- ja, den där boken ja. herregud