Twitter Updates

    twitter

    5.6.07

    if chins could kill

    bruce campbell har skrivit en bok om sina erfarenheter som b-skådis.
    hans livs historia är ganska underhållande, han har inga problem att driva med varken sig själv eller andra löjliga människor i filmbranschen, och riktigt intressant -- främst för att den lägger lika mycket fokus på personer i hans omgivning (kameramän, regissörer, andra halvkända skådisar, fans) som hans egna eskapader i hollywoods utkanter.
    kul också att hans barndomskamrat, sam raimi (som var med och gjorde evil dead I-II och army of darkness), sedemera gjorde spindelmannen och blev -- förmodar jag -- galet rik.
    rekommenderas, trots att den är sjuuuukt fult layoutad. 3+
    ---
    hittade via död zon

    7 comments:

    Hieronymus said...

    Agreed. Har inte läst ut ännu, men mina intryck är ungefär som du skriver. Fast jag känner lite halvt dåligt samvete med tanke på hur dålig koll jag EGENTLIGEN hade på Bruce Campbell.

    p. said...

    dålig koll, absolut. dessutom hade jag förträngt hans insatser i tvserieklassiker som xena, hercules och (herregud) jack of all trades. och tur är väl det

    Nicklas said...

    Tur att du inte räknade upp Brisco County Jr ibland förträngningarna.

    Läs även boken han skrev efter "Make Love* the Bruce Campbell Way". Tänk Adaptation i bokfom med Bruce i huvudrollen.

    p. said...

    nicklas -- haha... nej, den har jag aldrig sett, så den har jag sluppit förtränga
    nu ligger uppföljaren i nästa adlibriskorg

    Hieronymus said...

    ser fram emot recension av uppföljaren, då! nu ska jag gå och se mötley crue. på tal om pinsamheter.

    Urologen said...

    En fruktansvärt bra film med Campbell, som man måste se inte bara för att Campbell är med i den utan för dess coolhet och mycket höga filmiska ambitioner (Running Time was filmed in black and white, in real time, and seemingly takes place in one continuous, fluid shot. It's a little like Hitchcock's "Rope," but it's on location!), är Running Time.

    p. said...

    max -- tack för tipset, det måste kollas upp. annars är nog den enda "bra" film jag sett med campbell bubba ho-teb -- rekommenderas varmt