Twitter Updates

    twitter

    14.6.07

    debutanter

    debutbar på terassen, kulturhuset, igår. tyvärr regnade det så vi som satt under något slags partytält fick kämpa för att höra vad de sa där på scenen.
    men i de brottstycken av högläsning och intervjuer som nådde mig tror jag mig ha hört en del som är värt att införskaffa (typ hatet, silverfisken, s som i syster. missade jonas karlsson, men vid det laget orkade jag ändå inte lyssna på det regndämpade mumlet längre)

    jag vill skriva det här, samtidigt inte, men iallafall: var det medvetet som ronnie sandahl valde ett stycke ur boken som innehöll regnvåt asfalt, cheap mondayjeans, ett dansgolv, etc -- som ett slags "jag skiter i vad ni tycker, här är det klyschigaste kapitlet i hela jävla boken"? eller är hela boken sådär?

    och jag ska läsa den, så fort den kommer ut i pocket. bara för att få veta

    1 comment:

    superkryp said...

    Hela boken är sådär. Klyschig men lite gullig ändå på nåt sätt. Man läser ut den på en eftermiddag, ungefär.

    Retade mig som fan på att tjejen framställdes som så vidrig bara.