Twitter Updates

    twitter

    2.9.08

    sirap

    känns som att det inte bara är jag som har svårt att uppdatera bloggen, åtminstone inte om jag ser mig omkring bland dem jag brukar läsa. deras förklaring kanske är att de väntar på att skriva någonting långt och smart, men någonting sådant har jag ju aldrig kunnat skryta med -- så vad är då min bortförklaring?

    läser ganska mycket åtminstone

    avslutade bentley littles "dominion" nyss, och det blir nog inga fler av den mannen. det han vräker på med i blod och avslitna kropps(och mycket köns-)delar kompenserar tyvärr inte för att han skriver som en slafsigare dean r koontz

    däremot har jag tagit mig igenom halva joe hills debut, novellsamlingen "vålnader". och den är toppen! gillar den mycket mer än "en hjärtformad ask", som jag ändå tyckte var bra

    har också tagit mig igenom drygt halva "the inhuman condition" av gamle hjälten clive barker, och den är helt ok. men ju mer jag läser av honom, desto mer cementeras min åsikt att hans "books of blood" är det enda man behöver läsa av karln

    härnäst väntar nog "människohamn"...

    dante 01 var en väldigt, väldigt fin film av marc caro (of delikatessen fame). det enda som sabbade var att det känns som att filmen inte riktigt var klar, alternativt hade klippts ihop av det de hann filma. kollar man på imdb så florerar det lite lösa rykten om att caro fick slut på pengar, men jag har inte lyckats hitta någon information om vad som egentligen hänt. synd, för om slutet hade fått vara en tjugo minuter längre så hade det varit helt underbart. men det var en stark fyra, trots allt

    3 comments:

    Urologen said...

    Jag blev besviken på Joe Hill (hjärtformad ask alltså). Jag hade förväntat mig en ung författare, och fick en gammal kass rocker, typ. Och att Dante 01 har kommit är otroligt spännande. Jag vet att jag hade någon länk till en trailer för en herrans massa månader sedan.

    p. said...

    haha... fast han är ju inte så gammal. författaren, alltså. rockern i boken är ju hysat avdankad. novellsamlingen känns iallafall mycket fräschare

    dante 01 så jag på din blogg för en herrans massa månader sedan. hittade den för några dagar sedan, men det var inte förrän häromdagen som jag lyckades hitta engelsk text.

    Urologen said...

    Du har fått en liten utmärkelse av mig.

    Gör med den vad du vill. Du har iallafall förtjänat den.

    /Andreas