Twitter Updates

    twitter

    29.8.07

    onsdag

    blood diamond var bra, och märkligt nog både råare och snällare än vad jag trodde den skulle vara. inbördeskriget i sierra leone skildrades bra, och jag blev sugen på att läsa en bok vars författare jag såg på något late night-program. han hade varit barnsoldat i afrika och hade skrivit en bok om hur han rövades bort från sina föräldrar, hjärntvättades, pumpades full med knark och alkohol och slutligen gjorde en massa hemska saker som han trodde att han skulle göra. men han hade lyckats komma därifrån, och nu hade han alltså skrivit en bok om sitt helvete

    jag hade glömt hur många böcker om harry bosch (av michael connelly) jag hade läst, och hittade bara tvåan (svart is) i bokhyllan. så jag beställde den första (svart eko) från adlibris. ett trevligt återseende. på något sätt kommer han undan med att vara en halvt alkoholiserad misslyckad polis som lever på kaffe, cigg och mackor; fan vet hur, det är klyschigt så det förslår. rekommenderas ändå

    jag läste om 31 låtar av nick hornby, efter ett inlägg på bokhora, och den är riktigt bra. en kort samling texter om hans favoritlåtar, som tillsammans lyckas bli ett slags fragmentarisk självbiografi med insprängda anekdoter om hur det är att ha en autistisk son

    2 comments:

    Anonymous said...

    "Beasts of no nation", eller? Ville läsa tills jag såg just "Blood diamond"... Måste vänta ngra månader innan jag läser nu, minst.

    p. said...

    precis. tack!
    tänker mig också en liten tidsfrist innan jag beställer, dock