Twitter Updates

    twitter

    8.8.07

    best of 2007.014

    "skördedrottningen" av andreas marklund

    jag är inte helt säker på hur mycket jag gillade den, det var lite för skäggigt ibland, med doktorsavhandlingar, historiska slag och... tja, skägg, för att jag skulle kunna ta till mig huvudpersonen helt.
    jag hade även lite svårt för att den så ofta hölls inom ramarna för ett slags amatördetektiver spekulerar-thriller, och för sällan fick blomma ut i den skräckroman den så gärna hade kunnat få vara mer av.
    men den rommenderas -- helt klart läsvärd, emellanåt riktigt spännande, och ibland så blev det den där skräckboken jag hade velat att den skulle vara hela tiden. då var den toppen.

    2 comments:

    Anonymous said...

    Så vi väntar fortfarande på den där ultimata svenska landsordsskräckromanen. Ska ta tag i skördedrottningen när jag är klar med lite andra böcker här.

    p. said...

    jo, vi gör nog det.

    nu har jag äntligen beställt conan-boken iallafall, efter att ha spenderat sommaren med chandler och spillane. får se hur det känns med stora svärd och så