Twitter Updates

    twitter

    8.8.07

    best of 2007.015

    nine inch nails på hovet, 2007.08.07

    ännu bättre än förra gången. de inledde med hyperpower och the beginning, sedan kommer jag inte ihåg vad de spelade under den inledande halvtimmen -- bara att de var så snygga i sina uniformsskjortor, slips och arbindel, att basen slog så hårt i bröstet att min hjärtrytm anpassades till den, att jag var så glad för att det var så bra.
    i mitten ett set med tre laptops på kraftwerkmanér uppställda bredvid varandra, med trent i mitten, framför en digital backdrop. pixliga mönster tecknades i gröna kurvor, och när de började brusa samtidigt som musiken knastrade till var det magiskt. dessutom avslutades den delen av konserten med ett överjävligt hårt oljudsparti som var hel underbart.
    därefter only, som var suverän, innan det svckade lite under tre låtar eller så. men vem orkar bry sig om det när de fortsatte med att spela dead souls (åh! tack), head like a hole och hurt (som jag i och för sig tycker bättre om i originalversionen än den han envisas med att spela nu -- ensam vid ett piano. men för att kompensera det så spelade han den bakom den där backdropen, med pixligt glitter som sakta singlade genom luften. haha... lysande!).

    3 comments:

    Anonymous said...

    Lyckades knäppa några rätt schyssta bilder på konserten.

    superkryp said...

    Great destroyer är en av mina favoriter!

    Insåg igår att jag tycker att de är bäst när de spelar krautrock och hårdsynth. (Pinsamt att upptäcka det om sig själv...)

    Anonymous said...

    Oj, jäklar vad bra de var! Och jag håller med, en aningen bättre än förra spelningen - kanske för att låtvalen inte var lika väntade?