Twitter Updates

    twitter

    10.1.07

    red bull

    känns som att alla bloggar haft lite segt att kicka igång efter jullovet, jag likaså. vilket gör mitt jobb tråkigare, för jag vet inte riktig vad jag ska sysselsätta mig med den här veckan

    om tolv dagar, den 22 januari, så kickar tre favoritserier igång igen efter juluppehållet. heroes, studio 60 och prison break. förhoppningar: att studio 60 är lika bra eller bättre som senaste avsnittet, att prison break är fantastiskt och tar slut med en hejdundrande upplösning och inte kommer tillbaka med en tredje säsong, samt att heroes bara fortsätter att leverera superhjältar med problem lika snyggt som tidigare

    vad hände, förresten? det här med tvserier känns helt overkligt. hur kommer det sig att jag har mer koll på amerikanska serier än jag borde ha på någonting. jag skyller en hel del på världens (eller åtminstone sveriges) bästa tvblogg, weird science, men vill även passa på att kasta sten på tvbolagen som vågar satsa på smarta nya varianter som till exempel dexter och heroes samt på alla utvecklare av diverse fildelningsprogram och -tjänster. ibland kan jag sakna att bara ha koll på det som gick på svensk tv, och att kunna koncentrera mig på att kommentera det

    jag & allt mitt guld drar för nuvarande igenom en fyra-fem avsnitt av andra säsongen av lost per kväll. inte för att det är briljant, men för att varje avsnitt slutar med en cliffhanger av guds nåde & man bara måste kolla vad som händer. svaret, i nittio procent av fallen, är väldigt mycket men ändå nästan ingenting

    2 comments:

    Anonymous said...

    Det jag saknar att jag ofta känner mig helt ovetande om vad som händer är hemma på TV-fronten.
    Jag upptäcker att jag inte sett på vanlig TV på ett par veckor och att jag helt missat massa saker som alla andra pratar om...

    p. said...

    mattias -- sant. och det känns lite overkligt att hela grejen med tvserier har ompositioniserats så till den milda grad att man tycker tvrecensenter/-krönikörer är idioter, eftersom de är två år för sent ute. när det i själva verket är den nedladdande allmänhetn som "fuskat" till sig ett par års försprång