Twitter Updates

    twitter

    24.1.07

    best of 2007.003

    jeff lindsay - 'darkly dreaming dexter'
    ---
    efter sidan hundra ungefär, alltså drygt en tredjedel in i boken, så slutade den vara tvseriens dubbelgångare. det kändes skönt, även om jag fortfarande håller serien såpass högt att jag inte riktigt kunde sluta fundera på vad som skiljde sig och vad som var likadant. men sedan blev det till slut så sjukt spännande att jag tappade det helt. en riktigt bra bok, och ett måste om du lyckats missa tvserien (jag kan ändå inte betämma mig för om jag är glad att jag såg den innan jag läste boken eller inte, så kanske borde du se den först trots allt. en bok är ju ändå en bok, serien kanske man hoppar om man vet hur den slutar?) och ett måste om du redan sett den

    2 comments:

    Anonymous said...

    Jag tyckte också väldigt mycket om serien, men känner mig så osäker på boken. Men när du skriver så gott om den, och att den slutar vara tv-seriens dubbelgångare, kanske jag ska ge den en chans trots allt.

    p. said...

    den är ju väldigt lik, men börjar som sagt efter ett tag att gå en lite annan väg än serien. vilket är intressant, mycket eftersom jag i vissa avseenden kan tycka att serien till och med gjorde vissa saker bättre än boken. men det är en väldigt bra bok