Twitter Updates

    twitter

    15.1.07

    ännu en måndag

    den ständiga skymningen börjar ta ut sin rätt, och jag är dessutom rädd för att det kanske ska bli vinter trots allt; alldeles för sent.
    nästa månad vill jag köpa en skärm, en sån som är platt och kanske 20 tum. och så vill jag ha en sån ljuspenna (heter det så?) -- en som man ritar rakt in i datorn med. vet inte om det kommer att gå.
    försöker lyssna på ljudbok, men får inte hjärnan att koppla om riktigt. upptäcker att jag inte lyssnar, då har det redan gått en stund. borde inte spola tillbaka, men måste göra det ändå -- tvångstanke. det är samma sak som är en anledning till att jag, trots att jag läser hyfsat snabbt, kan ta flera år på mig att läsa en bok ibland. för jag vill inte missa någonting, så då läser jag om en sida om jag tror att jag hoppat över någonting. vilket är ganska ofta. jag tror att en av anledningarna till att jag kan läsa relativt fort är att ögat liksom registrerar flera rader i taget. för att oftast när jag går tillbaka i en text så upptäcker jag att jag känner igen orden som jag trodde att jag hade hoppat över.
    "labels for this post:
    e.g. scooters" (dagens bästa förslag. jag bloggar för lite om skotrar. så lite att jag är osäker på dess pluralform, och hur det stavas)

    1 comment:

    Urologen said...

    Jag märkte att jag hade glömt att kommentera detta - kommentaren lyder iallafall:

    Jag håller helt med i din rädsla över den kommande vintern. Den känns jävligt olycksbådande. Och kall. Och slaskig och jobbig. Som vanligt kommer den säkert som en stor "överraskning" för gatukontoret vilket innebär meterhöga snövallar på trottoarer och insnöade bilar i parti och minut.