Twitter Updates

    twitter

    14.12.05

    whatthefuck part 974

    är jag den ende som tycker att åsikter känns mindre och mindre som åsikter och mer och mer som positioneringar?
    som att somliga verkar tycka att vänstern mer och mer konnoterar tråkiga, svettiga dreads och palestinasjalar. ja, då positionerar jag mig genom att kalla mig pophöger -- ett roligt litet ord som kan betyda vadfansomhelst, till exempel att jag håller med om många av vänsterns värderingar, men jag tycker att det här med vänster känns lite nittiotal. kanske?
    eller som det här med att man inte får tycka illa om ebba von sydow -- för då framstår man som en sån där tråkig typ, som inte fattar att det är skönt att bara behöva bry sig om ytan. och det betyder ju inte att man är ond, nej, snarare är det människor som klagar på ebba som är onda och trångsynta -- de fattar ju inte hur fantastiskt det är med ett par tretusenkronorsstövlar, och det har ingenting med hur folk mår i vårt samhälle eller runt om i världen. nej, helt plötsligt är det snyggt att bara få bry sig om sig själv. och det är det väl, ibland, men vad är det som säger att vi måste sluta bry oss om andra? jag är så inihelvete trött på ebba von sydow

    1 comment:

    Anonymous said...

    Word! Som fan!

    Jag tänkte mig bli... en... rockstar. Det innebär att jag är lite högljudd när jag pratar, att jag tycker mkt om mkt. Att jag tycker man ska värna om sig själv och andra. Det rymmer mkt. Miljötänkande oxå. Och Ebba von Sydow irritation.