Twitter Updates

    twitter

    30.9.09

    pengar till artister

    why i am not afraid to take your money, by amanda fucking palmer:
    "if you think i’m going to pass up a chance to put my hat back down in front of the collected audience on my virtual sidewalk and ask them to give their hard-earned money directly to me instead of to roadrunner records, warner music group, ticketmaster, and everyone else out there who’s been shamelessly raping both fan and artist for years, you’re crazy."

    jag håller med så mycket. jag har inte längre rätten att säga nej till att ge artister pengar -- inte om de ger mig möjligheten att betala dem direkt. inte efter att ha tjatat hur länge som helst om att jag önskar att det fanns enklare sätt att betala för det jag vill konsumera. och jag hoppas verkligen att det fungerar, att ju enklare det blir -- desto mer kommer folk betala istället för att ladda ned helt gratis. och gärna utan att behöva gå omvägen via, säg, itunes

    No comments: