Twitter Updates

    twitter

    22.8.08

    fredag

    dexter-boken är utläst och förutom att det övernaturliga inslaget fick vara just övernaturligt, vilket kändes helt fel i dexter-sammanhang, så gillade jag den faktiskt mer än tvåan. en trea, helt klart

    började på en bentley little-bok imorse, efter ett tips på bokhora för några månader sedan, och det bådar gott

    ikväll fortsätter kampen mot fyrkylningen medelst vin, sedan ska jag sova hela helgen

    jag har sett en fängelsefilm som hette felon också, som var väldigt bra i genren (kan man säga så? alltså, en fängelsefilmsfyra). bland annat kunde den stoltsera med en hundrakilos val kilmer i skägg och full av taueringar. jag har aldrig gillat honom så mycket, men här var han kalas

    kontoutdrag: 43 öre. jag kan känna att jag är för gammal för att vara pank i slutet av varenda månad. frågan är bara hur man gör för att inte vara det

    hellboy 2 var... alltså, man måste vara väldigt förlåtande för att verkligen gilla den. väldigt. jag gillade den

    6 comments:

    Urologen said...

    Ah, Felon, jag såg också något om den häromveckan. På e-viken tror jag. Och det är härligt med en stor Kilmer. Men den andre skådisen, som jag inte ens har lust att imdb:a för att påminna mig om namnet, fungerar han verkligen? Har han NÅGONSIN fungerat i nått han har gjort?

    Men apropå Kilmer och tatueringar, vad gillade du Salton Sea?

    Och något jag iallafall har fått inttrycket av är att Hellboy 2:an måste vara väldigt snygg. Var den inte ens det?

    /Max

    p. said...

    den andra snubben var faktiskt toppen i den här rollen. jag tog mig tid att imdb:a honom, och det är ju faktiskt bara skit... förutom att det var han som spelade candy darling i "i shot andy warhol". respektabelt

    salton sea har gått mig helt förbi -- är den värd att kolla på?

    och jodå, jag tycker den var snygg; men inte alls lika snygg som jag trodde den skulle vara utifrån trailern.

    Hanna Gustafsson said...

    "jag kan känna att jag är för gammal för att vara pank i slutet av varenda månad. frågan är bara hur man gör för att inte vara det"

    Kommer du på det så kan du väl dela med dig av svaret till mig? Jag känner att som heltidsarbetande och över 30 borde jag kunna spara något varje månad sådär som vuxna gör, men nope.

    Urologen said...

    Lyxfällan nästa kanske?

    superkryp said...

    Jag gillade tonen i Hellboy 2, eller... ja, jag gillade Hellboy 2. Den var både charmig och snygg. Det enda gnället jag har är att den var lite väl platt, kanske. Okej att det bara ska vara fantasy/action, men nånting mer skulle ha varit önskvärt. Som sagt, är man förlåtande så kan man gilla den. Jag är förlåtande, jag med.

    p. said...

    sleepless -- kommer jag på det så skriver jag en bok om det. minst

    urologen -- snarare "var-är-min-lyx?-fällan"...

    superkryp -- snygg och charmig men platt är verkligen den perfekta recensionen.