Twitter Updates

    twitter

    23.1.06

    flyt, och avsaknaden av det

    jag har suttit med en illustration i ett par dagar nu, och nu tror jag att jag fick till den. jag vet att det finns människor som kan sitta med en bild i timtal och bara fila på detaljer tills den är perfekt. men för mig handlar det snarare om att rita flera olika varianter tills jag får in något slags... flyt... och det slutar med att jag får ihop en variant som känns färdig. inte för att alla detaljer är perfekta, men för att det är den som känns mest rätt. och då är det klart. eller... haha... det är det ju inte alls det. för nu återstår typ lika lång tid med att ta bort fula streck och färglägga i photoshop. men vad jag ville komma åt var det där flytet, det är som att komma på någonting att skriva om. då spelar det ingen roll om detaljerna inte är helt perfekta (eller?), för då kan man bara sätta sig och skriva ned det -- låta det flyta på

    No comments: