Twitter Updates

    twitter

    5.10.07

    grindhouse

    jag gillade death proof rätt mycket. väldigt snygg & smaklös. hade lite onda aningar inför otyget att göra filmen "ruffig" i efterhand, men föll pladask för de fejkade hacken i bild & ljud, och framförallt den korta sekvens som var svartvit -- skitsnygg. storyn är ju helt meningslös, så den hoppar jag över, men de två tjejgängen -- särskilt det sista -- är underbara. och lapdancen! och kurt russel är hur jävla rolig som helst. enstarktrea
    planet terror är väl egentligen en mycket "sämre" film, men jag gillade nästan den ännu mer. främst för att det är en riktigt old school zombiefilm med konstig grön gas som sprids med regnet (såklart) över en liten håla, men även för att den är så over the top och kletig. det enda jag blev besviken på var hur sent cherry darling fick ett automatvapen istället för ett ben. ensvagfyra

    3 comments:

    Unknown said...

    Ok, jag håller med om Russel, han är bra, speciellt när han blir jagad i slutet och är så grinig.

    Och håller även med om det där med automatvapnet på cherry darling. Och en annan grej angående det, min enkelspåriga hjärna stör sig på att det inte finns någon logik i hur hon avfyrar det där vapnet. Jag menar, det sitter ju där på stumpen, men hur skjuter hon? Jag vet ju att vissa moderna proteser styrs med nervsynapser, men jag tror inte det är fallet i planet terror. Fast jag håller inte med om att planet terror egentligen är en mycket "sämre" film.

    p. said...

    andreas -- ja, när han gråter är min favorit! jag blev så förvånad över att de drog det så långt, tyckte att det var överraskande redan när han blivit skjuten lite lätt i axeln; men sen... underbart
    jag störde mig lite på att hon avfyrade vapnet genom att peka, men den kritiken föll som bort i min glädje över att hon äntligen satte igång
    jag vet inte vart det där "sämre" kom ifrån, men jag tänker nog skitigare eller fulare. camp, är det det jag vill åt? hjälp mig...

    Unknown said...

    Jag förstår vad du är ute efter, jag menade mer att death proof är lika "skitig/ful" den. Den är ju minst lika exploaterande iallafall.