Twitter Updates

    twitter

    9.8.06

    the hell you doin?

    en illustration blir till


    bakgrund. återkommer till den


    första skiss till tjej. ser en del saker som behöver åtgärdas på en gång. jätteläpparna till exempel


    drar lite tuschlinjer där de ska (?) vara


    suddad. ser lite tom ut


    tar tillbaka näsa och lite läppar. fixar lite


    hudfärg & ögonfärg på


    klart! nu ska jag ge mig på bakgrunden...


    börjar färglägga lite. utgår från det blålila i hennes kavaj


    byter nyans lite till den andra bilden. klart


    in med tjejen, ge henne lite skugga. klar! snart i en tjejtidning nära dig

    7 comments:

    nb said...

    åh så finintressant bloggpost!

    Anonymous said...

    Du är så jävla grym! Och jag älska det här. Jag älskar änr jag fick se katten ritas också. I just love it! Thank you!

    p. said...

    nb & nina - tack! kul att det uppskattades, tänkte att det kunde vara roligt att göra. sedan att det tog dubbelt så lång tid att göra illustrationen, det var det liksom värt

    Hemligt. said...

    mkt tjusigt!

    jag gillar när man får "följa med på redan".

    Hemligt. said...

    RESAN, menar jag.

    superkryp said...

    Håller med. Ashäftigt att följa med på "resan". (Inte för att man inte blir mindre avis för det...)

    p. said...

    blog ladyn & superkrypet - tack snälla