Twitter Updates

    twitter

    8.8.06

    10 människor jag önskar att jag inte legat med

    nej, men seriöst. 10 bokfrågor

    1 . en bok som förändrade ditt liv?
    stora ord. tror inte det. postverket av bukowski fick mig att tro på självbiografiska romaner, och fick mig att tro att jag skulle kunna skriva en bok (inte en självbiografisk dock) någon gång

    2 . en bok du läst mer än en gång?
    ganska många. äcklet av sartre försöker jag läsa om med några års mellanrum

    3 . en bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
    en anteckningsbok

    4 . en bok som fick dig att skratta?
    den där värdelös, tjock och avskydd av alla eller vad den heter av toby young. skadeglädje är sann glädje, typ

    5. en bok som fick dig att gråta?
    kommer inte ihåg någon på rak arm, faktiskt. konstigt. jag gråter rätt ofta när jag kollar på dåliga filmer, till och med i slutet av döda poeters sällskap (fortfarande), så det borde ju vara hur ofta som helst. men jag tror att det är för att man inte får någon chans att värja sig med filmer. böcker är mycket intensivare på många sätt, men inte på det sättet

    6 . en bok du önskar hade skrivits?
    kanske att bill hicks hade skrivit en skitlång bok innan han dog, den hade förmodligen varit hur jävla bra som helst

    7 . en bok som inte borde skrivits?
    jag har inte läst någon av deras böcker, men jag känner rent instinktivt att big bok - som ger ut böcker skitfort om uppmärksammade brott (typ mordet på bobby) - kommer att hamna i helvetet när de dör. dels för det och dels för att de gav ut linda rosings självbiografi

    8 . en bok du just nu läser?
    lunar park av bret easton ellis. började hur bra som helst, får se hur den fortsätter

    9 . en bok du tänkt läsa?
    konstig fråga, det är ju så många. men nästa bok blir nog någonting av strindberg, märkligt nog. köpte upp mig på några av hans grejer och tänkte att jag skulle ge karlfan en ny chans

    10 . skicka vidare till fem andra bloggare:
    max har redan gjort den. sen kan väl ni andra fyra som läser här göra den också så har jag fem?

    ---
    via pocketbloggen

    2 comments:

    karin. said...

    anteckningsbok - såklart! då hade ju självbiografin blivit skriven. eller en galen roman om 100 år av ensamhet och vansinne?

    Anonymous said...

    "kanske att bill hicks hade skrivit en skitlång bok innan han dog, den hade förmodligen varit hur jävla bra som helst"

    Gaah! Jag blev riktigt nedstämd när jag läste detta, är verkligen tråkigt att Bill inte hann med något sådant. Och det är så oerhört synd att vi inte får höra hans kommenterar om tiderna vi lever i nu. Suck..